Вчасно усунута проблема сьогодні - це зекономлені гроші в майбутньому!
Наші спеціалісти з очистки води, які мають багаторічний досвід роботи з побутовими та промисловими системами зворотного осмосу наведу у цій статті деякі найпопулярніші проблеми, з якими стикаются їх власники та шляхи вирішення.
#1. Високий вміст солей у воді.
Можливими причинами цієї проблеми є неякісна/пошкоджена мембрана, зношений автоматичний запірний клапан, низький тиск води на вході, динамічний TDS тощо.
Можливі рішення: Перевірте працездатність мембрани.
Мембрана зворотного осмосу може вийти з ладу раніше заявленого періоду з наступних причин:
занадто забруднена вхідна вода;низький тиск (в цьому випадку через мембрану проходить надмірна кількість води).несправний обмежувач потоку концентрату.
Щоб перевірити продуктивність мембрани, слід виміряти кількість води, що скидається в дренаж, і кількість очищеної води. Нормальним вважається ККД зворотного осмосу 5-15%, тобто 85-95% води йде в дренаж.
Інший простий спосіб перевірити працездатність мембрани - придбати TDS-метр. Цей невеликий прилад, вартістю до 500 грн, дозволяє дізнатися вміст домішок у воді.
Після осмосу TDS-метр повинен показувати не більше 15 одиниць. Якщо показник більше, то мембрана працює неефективно і потрібна її заміна.
Якщо ж мембран справна, причиною може бути порвана пломба в автоматичному запірному клапані. Якщо клапани серії ASV старші 5 років, їх слід замінити, оскільки може призвести до змішування неочищеної води з очищеною водою.
Постфільтр також може збільшувати вміст солей у воді. У постфільтрі з води видаляються залишкові запахи, надається смак. Найчастіше його рекомендують міняти 1 раз в рік (частота аргументується можливістю виникнення бактерій), але можна і в 2 роки, при рідкому використанні системи зворотного осмосу.
#2. Вібрація системи зворотного осмосу.
Це одна з найскладніших проблем, яка може виникнути. До поширених причин можна віднести:
- повітря в системі. Повітря в системі можна видалити, закривши кульовий клапан резервуара і нахилити пристрій так, щоб пронизана сторона мембрани була вгорі. Відкрийте кран на 1 хвилину, потім закрийте на 1 хвилину. Повторіть це 4 рази. Відкрийте бак і протестуйте систему. Якщо це не усунуло проблему, встановіть обмежувач потоку на вході на рівні 900 мл/хв. в корпус мембрани 50 GPD. Це повинно вирішити проблему.
- високий тиск (більше 6 атмосфер) та різкі його скачки. Для усунення проблеми потрібно встановити понижуючий редуктор перед першим префільтром;
- засмічений обмежувач потоку води в дренаж - вирішити можна усунувши засмічення або замінивши обмежувач.
#3. Вода в баку є - але в кран не надходить.
Перевірити це досить просто - у всіх накопичувальних баків в системах зворотного осмосу є технічне отвір для підвищення тиску. Відверніть кришку та натисніть на ніпель (він ідентичний автомобільному). Якщо поллється вода - бак несправний. Його потірбно замінити. Якщо ж вода не ллється - перевірте тиск за допомогою манометра – він має бути на рівні 0,4-0,5 атм. При меншому тиску - вода не виштовхується на кран, при більшому - її обсяг в баку зменшується, і Ви отримуєте меншу кількість запасу питної води.
#4. Бак системи зворотного осмосу наповнюється не в повному обсязі.
Можливі причини несправності та їх рішення:
- забиті картриджі і / або мембрана зворотного осмосу - слід провести їх заміну;
- засмітився зворотний клапан в колбі мембрани - відкрутити і промити під струменем води та повернути на місце;
- засмітився обмежувач потоку дренажної води - зробити заміну;
- недостатній тиск в баку - з бака зливають всю воду і за допомогою автомобільного насоса з манометром перевіряють тиск. При високому тиску в трубопроводі (3,5-6 атмосфер) тиск в баку може бути 0,5-0,6 атм. Якщо у водопроводі не більше 2 атмосфер, то і в резервуарі його можна знизити до 0,25-0,4 атм. Якщо тиск у водопровідній магістралі нижче 2,5 атм, рекомендується додатково встановити насос підвищення тиску.
#5 Часто засмічується і виходить з ладу мембрана системи зворотного осмосу (частіше ніж 1 раз в два місяці).
Причиною може бути висока концентрація розчиненого заліза у воді, для цього спершу треба перевірити концетрацию заліза, і в разі перевищення більш ніж 0,4мг / літр встановити і використовувати додаткову передочистку, або спеціальні змінні картриджі для видалення заліза. Слід також проаналізувати мінералізацію вхідної води і в разі, якщо показник більший ніж 2000 мг / літр, - встановити передочистку.
Потрібно завжди пам’ятати дату заміни елементів установки, адже це впливає як на швидкість роботи системи, так і на якість води. Орієнтуватись можна на наступні терміни:
- блок попередніх фільтрів – 3-6 місяців (залежно від виробника та якості води);
- мембрана – від одного року (залежно від виробника);
- пост фільтри – від 6 місяців (залежно від типу та виробника);
- фітинги, клапани, прокладки – залежно від виробника (у разі протікання);
- насос – у разі виходу з ладу (зазвичай служить більше 5 років).
У разі виникнення незрозумілих шумів чи візуальних дефектів, радимо одразу розбиратись із джерелом проблеми. Зазвичай, «незначні» і не термінові неполадки швидко можуть стати підґрунтям глобальніших проблем.
Це лише декілька поширених проблем, які можуть виникнути при тривалій експлуатації системи зворотнього осмосу. Зверніться у розділ «Контакти», щоб отримати більше доступних порад та консультацію від наших спеціалістів.