Несправності у системах зворотного осмосу

Несправності у системах зворотного осмосу

Вчасно усунута проблема сьогодні - це зекономлені гроші в майбутньому!

Наші спеціалісти з очистки води, які мають багаторічний досвід роботи з побутовими та промисловими системами зворотного осмосу наведу у цій статті деякі найпопулярніші проблеми, з якими стикаются їх власники та шляхи вирішення.


#1. Високий вміст солей у воді. 

Можливими причинами цієї проблеми є неякісна/пошкоджена мембрана, зношений автоматичний запірний клапан, низький тиск води на вході, динамічний TDS тощо.

Можливі рішення: Перевірте працездатність мембрани.

Мембрана зворотного осмосу може вийти з ладу раніше заявленого періоду з наступних причин:

занадто забруднена вхідна вода;низький тиск (в цьому випадку через мембрану проходить надмірна кількість води).несправний обмежувач потоку концентрату.

Щоб перевірити продуктивність мембрани, слід виміряти кількість води, що скидається в дренаж, і кількість очищеної води. Нормальним вважається ККД зворотного осмосу 5-15%, тобто 85-95% води йде в дренаж.

Інший простий спосіб перевірити працездатність мембрани - придбати TDS-метр. Цей невеликий прилад, вартістю до 500 грн, дозволяє дізнатися вміст домішок у воді.

Після осмосу TDS-метр повинен показувати не більше 15 одиниць. Якщо показник більше, то мембрана працює неефективно і потрібна її заміна. 

Якщо ж мембран справна, причиною може бути порвана пломба в автоматичному запірному клапані. Якщо клапани серії ASV старші 5 років, їх слід замінити, оскільки може призвести до змішування неочищеної води з очищеною водою.

Постфільтр також може збільшувати вміст солей у воді. У постфільтрі з води видаляються залишкові запахи, надається смак. Найчастіше його рекомендують міняти 1 раз в рік (частота аргументується можливістю виникнення бактерій), але можна і в 2 роки, при рідкому використанні системи зворотного осмосу.

#2. Вібрація системи зворотного осмосу.

Це одна з найскладніших проблем, яка може виникнути. До поширених причин можна віднести:

  • повітря в системі. Повітря в системі можна видалити, закривши кульовий клапан резервуара і нахилити пристрій так, щоб пронизана сторона мембрани була вгорі. Відкрийте кран на 1 хвилину, потім закрийте на 1 хвилину. Повторіть це 4 рази. Відкрийте бак і протестуйте систему. Якщо це не усунуло проблему, встановіть обмежувач потоку на вході на рівні 900 мл/хв. в корпус мембрани 50 GPD. Це повинно вирішити проблему. 
  • високий тиск (більше 6 атмосфер) та різкі його скачки. Для усунення проблеми потрібно встановити понижуючий редуктор перед першим префільтром; 
  • засмічений обмежувач потоку води в дренаж - вирішити можна усунувши засмічення або замінивши обмежувач. 

#3. Вода в баку є - але в кран не надходить.  

Перевірити це досить просто - у всіх накопичувальних баків в системах зворотного осмосу є технічне отвір для підвищення тиску. Відверніть кришку та натисніть на ніпель (він ідентичний автомобільному). Якщо поллється вода - бак несправний. Його потірбно замінити. Якщо ж вода не ллється - перевірте тиск за допомогою манометра – він має бути на рівні 0,4-0,5 атм. При меншому тиску - вода не виштовхується на кран, при більшому - її обсяг в баку зменшується, і Ви отримуєте меншу кількість запасу питної води.

#4. Бак системи зворотного осмосу наповнюється не в повному обсязі. 

Можливі причини несправності та їх рішення:

  • забиті картриджі і / або мембрана зворотного осмосу -  слід провести їх заміну; 
  • засмітився зворотний клапан в колбі мембрани - відкрутити і промити під струменем води та повернути на місце;
  • засмітився обмежувач потоку дренажної води - зробити заміну;
  • недостатній тиск в баку - з бака зливають всю воду і за допомогою автомобільного насоса з манометром перевіряють тиск. При високому тиску в трубопроводі (3,5-6 атмосфер) тиск в баку може бути 0,5-0,6 атм. Якщо у водопроводі не більше 2 атмосфер, то і в резервуарі його можна знизити до 0,25-0,4 атм. Якщо тиск у водопровідній магістралі нижче 2,5 атм, рекомендується додатково встановити насос підвищення тиску.

#5 Часто засмічується і виходить з ладу мембрана системи зворотного осмосу (частіше ніж 1 раз в два місяці).

Причиною може бути висока концентрація розчиненого заліза у воді, для цього спершу  треба перевірити концетрацию заліза, і в разі перевищення більш ніж 0,4мг / літр встановити і використовувати додаткову передочистку, або спеціальні змінні картриджі для видалення заліза. Слід також проаналізувати мінералізацію вхідної води і в разі, якщо показник більший ніж 2000 мг / літр, -  встановити передочистку.

Потрібно завжди пам’ятати дату заміни елементів установки, адже це впливає як на швидкість роботи системи, так і на якість води. Орієнтуватись можна на наступні терміни:

 - блок попередніх фільтрів – 3-6 місяців (залежно від виробника та якості води);

 - мембрана – від одного року (залежно від виробника);

 - пост фільтри – від 6 місяців (залежно від типу та виробника);

 - фітинги, клапани, прокладки – залежно від виробника (у разі протікання);

 - насос – у разі виходу з ладу (зазвичай служить більше 5 років).

У разі виникнення незрозумілих шумів чи візуальних дефектів, радимо одразу розбиратись із джерелом проблеми. Зазвичай, «незначні» і не термінові неполадки швидко можуть стати підґрунтям глобальніших проблем.

Це лише декілька поширених проблем, які можуть виникнути при тривалій експлуатації системи зворотнього осмосу. Зверніться у розділ «Контакти», щоб отримати більше доступних порад та консультацію від наших спеціалістів.

Залишити коментар
Назва:
E-mail * :
Коментар * :